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II. Diskographie - Old Ideas   b) Songs und Songtexte (1968 - 2012) :

listen to the SONY`s AUDIOPHILES, also :

Popular Problems

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Alles über das langerwartete Spätwerk...

Alles über das langerwartete Spätwerk - Zahlen, Daten, Fakten und Anekdoten -

Eine Werkschau über Presseaktivitäten, Spekulationen & Informationen zu Leonard Cohens 13. Studio-Album "Popular Problems" -

von Christof Graf

(VÖ: 17. September 2014)

1. Einleitung/ Introduction

15 Jahre war er nicht mehr auf Tournee. Neun davon verbrachte er in einem Zen-Kloster. Im Frühjahr 2008 zog er in die ,,Rock`n`Roll Hall Of Fame“ ein und verkündete dabei die Konzertsensation des Jahres. Der kanadische Rockpoet Leonard Cohen, der Songs wie ,,Suzanne“, ,,Bird On A Wire“ oder ,,First We Take Manhattan“ zu Welthits machte, sollte die erfolgreichste Welttournee seiner über 50jährigen Karriere absolvieren. Vor weltweit fast zwei Millionen begeisterter Zuschauer machte er jedes Konzert zu einem Mekka für Pilger der anspruchsvollen Rockpoesie. Und diese Weltreise liess ihn nicht mehr los. Bis ins Jahr 2013 trat er in über 40 Ländern und auf vier Kontinenten in über 250 Konzerten auf. Nach seinem als „Masterpiece“ bezeichneten Comeback-Album „Old Ideas“ 2012 überrascht er zu seinem 80. Geburtstag am 21. September 2014 erneut mit einem Album. Das bisher 13. Studio-Album namens „Popular Problems“ erscheint heute am 19. September 2014 in Deutschland.

2. Pressemitteilungen/ Press Releases

2a. Die offizielle Pressemitteilung zur Veröffentlichung (engl.)

(Toronto, ON – August 19, 2014) In Popular Problems, his thrilling new studio album, Leonard Cohen gets down into the avenues of our dreams and sets a new tone and speed of hope and despair, grief and joy. Cohen here is an astonished lover rocking to the human condition as “the soul unfolds in the chambers of its longing.” His legendary basso resonates as never before with a presence and urgency that arises from the very depths of the heart. The clarity and strength of these nine hypnotic songs will have us singing them over and over.

In collaboration with co-writer Patrick Leonard, Popular Problems is a masterpiece from the ever-fresh imagination of a musical legend whose songs continue to captivate new listeners and devoted fans. “Yet again, Leonard Cohen has broken musical boundaries with new creative inspiration,” says Rob Stringer, Chairman/CEO of Columbia Records, “These nine new songs are simply sublime and innovative with a unique spirit. We’re absolutely thrilled and honored to celebrate this milestone with him.” Popular Problems is Cohen’s 13th studio album, and will be released on September 23rd, two days after his 80th birthday. Popular Problems is available for pre-order everywhere today. Those who pre-order Popular Problems digitally (http://smarturl.it/PopularProblems) will receive an instant download of his new song, “Almost Like The Blues.” Click here to listen. To celebrate his milestone 80th birthday (September 21), Cohen’s endless poetic energy and legacy can be revisited with a new artist page on iTunes (www.itunes.com/leonardcohen), which features Popular Problems and includes all 12 prior studio albums Mastered For iTunes. Popular Problems was produced by Patrick Leonard, mastered at Marcussen Mastering and was recorded and mixed by Jesse E. String with additional mixing by Bill Bottrell. Revisit Leonard Cohen’s Incredible Legacy on www.LeonardCohen.com

2b. Die offizielle Pressemitteilung zur Veröffentlichung (dt.)

LEONARD COHEN

Album: „Popular Problems“

Single: „Almost Like The Blues”

Zwei Jahre nach “Old Ideas”, dem erfolgreichsten Album seiner Karriere, veröffentlicht Musiklegende Leonard Cohen ein neues Studioalbum. “Popular Problems” ist das 13. Werk des kanadischen Sängers und Songwriters und erscheint zwei Tage vor seinem 80. Geburtstag, am 19. September 2014. Die neun Songs des Albums entstanden abermals in Zusammenarbeit mit Songwriting-Partner Patrick Leonard, der die Stücke auch produzierte. Recording und Mixing übernahm Jesse E. String.

Die erste Vorabsingle des Albums trägt den Titel “Almost Like The Blues” und wird am kommenden Freitag, den 22. August, an die Radiostationen bemustert. Internationaler Preorder-Start von “Popular Problems” ist bereits heute – wer das Album in einem der Download-Shops vorbestellt, kann sich “Almost Like The Blues” sofort herunterladen.

Mit “Old Ideas” war Cohen im Februar 2012 mit Platz vier die höchste Chartplatzierung seiner Karriere in Deutschland gelungen. In acht Ländern erreichte das Album Platz eins, in achtzehn weiteren konnte sich der Longplayer in den Top 5 platzieren.

Anlässlich Leonard Cohens 80. Geburtstag am 21. September präsentiert der iTunes Store das Lebenswerk der Musik-Ikone auf einer neuen Artist Page, wo neben “Popular Problems” auch alle zwölf vorher gehenden Alben (Mastered for iTunes) zu finden sein werden.

2c. Die dazugehörige Biographie (engl)

ABOUT LEONARD COHEN: Leonard Cohen is a master songwriter, musician, poet, novelist and

visual artist whose stunning body of original work has touched the lives of millions with a career

spanning six decades. His explorations of spiritual, interpersonal, romantic and political themes have impacted countless contemporary recording artists and writers. He has sold over 23 million albums, worldwide and published 12 books, the most recent of which was 2006's ‘Book of Longing’, a collection of poetry, prose and drawings, which reached #1 on the Top 10 Hardcover Fiction Books in Canada. Cohen’s influence on musical and theatrical artists the world over is inestimable. In fact, when Cohen was inducted into the Rock & Roll Hall Of Fame in March 2008, the revered Lou Reed singled out Leonard as one of the “highest and most influential echelon of songwriters.” Cohen’s songbook has been covered by hundreds of recording artists including Jeff Buckley, Bob Dylan, Nina Simone, Johnny Cash, Lou Reed,

Tori Amos, Nick Cave, Joan Baez, Harry Belafonte, Rufus Wainwright and the Civil Wars. Tribute

albums have been released in Cohen’s honor in France, Norway, Canada, Spain, Swedish, Czech

Republic, South Africa and the United States. In 2008 Cohen’s “Hallelujah” became the fastest-selling digital single in European history when three separate versions of the song appeared simultaneously on the UK singles chart – Cohen’s own original recording, a version from Jeff Buckley and another from X Factor winner Alexandra Burke. Additionally, Leonard’s songs have been frequently selected to illustrate the emotion of motion pictures and television programs and have been heard in Watchmen, The Passion of The Christ, Natural Born Killers, The Wonder Boys, Pump Up The Volume, Secretary, The West Wing, The O.C. and many others.

Leonard Cohen has been honored as a Grammy Lifetime Achievement Award Recipient (2010), inductedinto the Rock & Roll Hall Of Fame (2008), the Canadian Mu ic Hall Of Fame (2006), the Canadian Songwriters Hall of Fame (2006) and the Songwriters Hall Of Fame (2010). He has received the prestigious Principe de Asturias Prize – the highest literary award in Spain (Spain, 2011) as well as the Glenn Gould Prize, awarded to an individual for a unique lifetime contribution that has enriched the human condition through the arts (Canada, 2011). The Canadian native has earned his country’s highest civilian honors – Officer of the Order of Canada (1991), Companion to the Order of Canada (2003), Grand Officer of the National Order of Quebec (2008). Cohen’s recent return to live performance was met with extraordinary and unanimous accolades as he performed around the world from 2008 through 2013. Cohen’s mesmerizing recent performances, deemed “a spiritual experience” by all accounts, totaled 470 shows in 31 countries attended by four million fans.

2.d. Die dazugehörige Biografie (dt.)

Mit „Old Ideas“ veröffentlicht Leonard Cohen am 27. Januar 2012 sein erstes Studioalbum seit acht Jahren. Die zehn neuen Songs des mit Spannung erwarteten Albums stellen mit Sicherheit einen Höhepunkt im Schaffen des einflussreichen Singer/Songwriters und Literaten dar.

Obgleich die eigentlichen Aufnahmen zu „Old Ideas“ erst im Januar 2011 begannen, arbeitete Cohen bereits seit Jahren an den Songs und Texten. Zwei der Stücke, „The Darkness“ und „Lullaby“, wurden bereits 2007 aufgenommen, und frühe Versionen waren im Rahmen der vor kurzem zu Ende gegangenen, ausverkauften Welttournee zu hören.

Einige Hinweise, was die Fans von dem neuen Album erwarten können, gab der 77-jährige Kanadier bereits im Oktober 2011 in Oviedo im Rahmen der diesjährigen „Prinz von Asturien“-Preisverleihung. Leonard Cohen hatte dort die höchste spanische Literatur-Auszeichnung erhalten. „Mit dem Älterwerden begriff ich, dass mit dieser Stimme auch Instruktionen einhergehen. Und diese Anweisungen lauten… jammere niemals einfach nur so. Doch sollte jemand jene große, unausweichliche Niederlage, die uns alle irgendwann erwartet, zum Ausdruck bringen müssen, so sollte dies stets innerhalb der strikten Regeln der Würde und Schönheit geschehen.“

Das Album wurde von Patrick Leonard, Anjani Thomas, Ed Sanders und Dino Soldo produziert. Cohen wird dabei von prominenten Background-Sängerinnen wie Dana Glover, Sharon Robinson, den Webb Sisters und Jennifer Warnes begleitet. Das Coverdesign und alle Zeichnungen im Booklet stammen von Leonard Cohen selbst.

„Old Ideas” ist Leonard Cohens zwölftes Studioalbum bei Columbia Records seit 1967. Seine während der Welttournee 2008/2009 mitgeschnittene DVD „Live In London“ erreichte in Deutschland Gold-Status.

Mit seinen meisterhaften Werken als Songwriter, Musiker, Dichter, Schriftsteller und bildender Künstler berührte und inspirierte Leonard Cohen in seiner sechs Jahrzehnte andauernden Karriere Millionen von Menschen auf der ganzen Welt. Sein Umgang mit spirituellen, zwischenmenschlichen, romantischen und politischen Themen beeinflusste unzählige Musiker und Schriftsteller. Seine Alben verkauften sich weltweit mehr als zwanzig Millionen Mal und er veröffentlichte bislang zwölf Bücher, zuletzt 2006 mit „Book Of Longing“ eine Sammlung von Poesie, Prosa und Zeichnungen. Das Buch erreichte Platz eins der kanadischen Bestseller-Liste.

Cohens Einfluss auf die Welt der Musik und des Theaters ist unschätzbar. Als er 2008 in die „Rock and Roll Hall Of Fame“ aufgenommen wurde, bezeichnete ihn Lou Reed als „einflussreichsten Songwriter auf der höchsten Stufe“. Seine Lieder wurden von Hunderten von Musikern gecovert, darunter Jeff Buckley, Bob Dylan, Nina Simone, Johnny Cash, Lou Reed, Tori Amos, Nick Cave, Joan Baez, Harry Belafonte und Rufus Wainwright. Tribute-Alben zu seinen Ehren erschienen in Frankreich, Norwegen, Kanada, Spanien, Schweden, der Tschechischen Republik, Südafrika und den Vereinigten Staaten. 2008 wurde sein Klassiker „Hallelujah“ zur am schnellsten verkaufenden Download-Single der europäischen Musikgeschichte, als drei verschiedene Versionen des Songs gleichzeitig in den britischen Singlecharts rangierten – Cohens Original, Jeff Buckleys berühmte Interpretation sowie eine neue Version der „X Factor“-Siegerin Alexandra Burke. Darüber hinaus fanden Cohens Songs Verwendung in zahlreichen Filmen und TV-Serien, so z.B. in „Watchmen“, „Die Passion Christi“, „Natural Born Killers“, „Die Wonder Boys“, „Pump Up The Volume“, „Secretary“, „The West Wing“ und „The O.C.“.

Leonard Cohen wurde im Jahr 2010 mit einem „Lifetime Achievement Grammy“ ausgezeichnet, 2008 in die „Rock and Roll Hall Of Fame“ aufgenommen, 2010 folgte die Aufnahme in die „Songwriters Hall Of Fame“, 2006 in die „Canadian Music Hall Of Fame“ und die „Canadian Songwriters Hall of Fame“. 2011 erhielt er den renommierten „Prinz von Asturien“-Preis, die höchste Literatur-Auszeichnung in Spanien, sowie den kanadischen „Glenn Gould Prize“, der an Menschen verliehen wird, die durch ihre Kunst das menschliche Dasein auf einzigartige Art und Weise bereichern. Darüber hinaus wurde er mit den höchsten zivilen Ehren seiner Heimat ausgezeichnet – seit 1991 darf sich Leonard Cohen „Officer of the Order of Canada“ nennen, seit 2003 „Companion to the Order of Canada“, und 2008 wurde er in den Stand eines „Grand Officer of the National Order of Quebec“ erhoben.

Bei seiner jüngsten Rückkehr auf die Konzertbühnen wurde er mit einhelligem Lob überschüttet – seine Tour, auf der er zwischen 2008 und 2010 insgesamt 247 Konzerte in 31 Ländern gab, sahen zwei Millionen Fans. Der London Daily Telegraph beschrieb seinen Auftritt als „außergewöhnlichen Musikabend“, die BBC stellte fest: „Leonard Cohens Stimme ist eine übernatürliche Gewalt“.

3. Die Pressegespräche zu Old Ideas

Am 12.9. fand das erste Pressegespträch in Los Angeles statt.

Am 16.9. fand in London das zweite Pressegespräch statt.

New York ist geplant…

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Der Original-Artikel erschien heute, 20.09.14 in DIE RHEINPFALZ, Nr. 219, auf der KULTURseite. Aus urheberrechtlichen Gründen wurde für die Blog-Veröffentlichung das Foto ausgetauscht und durch eines vom Autor ersetzt.

4. Das Album

Das Album enthält gerade einmal neun Songs und ist lediglich 35:56 Minuten lang. Produziert wurde es von Patrick Leonard, gemischt von Jesse E. String, sowie von Bill Bottrell.

4.1. Die Vorab-Single “Almost Like The Blues”

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4.2. Die Songs

1. Slow 3:25

2. Almost Like The Blues 3:31

3. Samson In New Orleans 4:39

4. A Street 3:32

5. Did I Ever Love You 4:10

6. My Oh My 3:36

7. Nevermind 4:39

8. Born In Chains 4:55

9. You Got Me Singing 3:32

4.3. Das Artwork

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4.4. Das Booklet

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4.5. Die Songtexte (engl.)

SLOW

I’m slowing down the tune

I never liked it fast

You want to get there soon

I want to get there last

It’s not because I’m old

It’s not the life I led

I always liked it slow

That’s what my momma said

I’m lacing up my shoe

But I don’t want to run

I’ll get here when I do

Don’t need no starting gun

It’s not because I’m old

It’s not what dying does

I always liked it slow

Slow is in my blood

I always liked it slow:

I never liked it fast

With you it’s got to go:

With me it’s got to last

It’s not because I’m old

It’s not because I’m dead

I always liked it slow

That’s what my momma said

All your moves are swift

All your turns are tight

Let me catch my breath

I thought we had all night

I like to take my time

I like to linger as it flies

A weekend on your lips

A lifetime in your eyes

I always liked it slow…

I’m slowing down the tune

I never liked it fast

You want to get there soon

I want to get there last

So baby let me go

You’re wanted back in town

In case they want to know

I’m just trying to slow it down

ALMOST LIKE THE BLUES

I saw some people starving

There was murder, there was rape

Their villages were burning

They were trying to escape

I couldn’t meet their glances

I was staring at my shoes

It was acid, it was tragic

It was almost like the blues

I have to die a little

Between each murderous thought

And when I’m finished thinking

I have to die a lot

There’s torture and there’s killing

And there’s all my bad reviews

The war, the children missing

Lord, it’s almost like the blues

So I let my heart get frozen

To keep away the rot

My father said I’m chosen

My mother said I’m not

I listened to their story

Of the Gypsies and the Jews

It was good, it wasn’t boring

It was almost like the blues

There is no G-d in Heaven

And there is no Hell below

So says the great professor

Of all there is to know

But I’ve had the invitation

That a sinner can’t refuse

And it’s almost like salvation

It’s almost like the blues

SAMSON IN NEW ORLEANS

You said that you were with me

You said you were my friend

Did you really love the city

Or did you just pretend

You said you loved her secrets

And her freedoms hid away

She was better than America

That’s what I heard you say

You said how could this happen

You said how can this be

The remnant all dishonored

On the bridge of misery

And we who cried for mercy

>From the bottom of the pit

Was our prayer so damn unworthy

The Son rejected it?

So gather up the killers

Get everyone in town

Stand me by those pillars

Let me take this temple down

The king so kind and solemn

He wears a bloody crown

So stand me by that column

Let me take this temple down

You said how could this happen

You said how can this be

The chains are gone from heaven

The storms are wild and free

There’s other ways to answer

That certainly is true

Me, I’m blind with death and anger

And that’s no place for you

There’s a woman in the window

And a bed in Tinsel Town

I’ll write you when it’s over

Let me take this temple down

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A STREET

I used to be your favorite drunk

Good for one more laugh

Then we both ran out of luck

Luck was all we ever had

You put on a uniform

To fight the Civil War

You looked so good I didn’t care

What side you’re fighting for

It wasn’t all that easy

When you up and walked away

But I’ll save that little story

For another rainy day

I know the burden’s heavy

As you wheel it through the night

Some people say it’s empty

But that don’t mean it’s light

You left me with the dishes

And a baby in the bath

You’re tight with the militias

You wear their camouflage

You always said we’re equal

So let me march with you

Just an extra in the sequel

To the old red white and blue

Baby don’t ignore me

We were smokers we were friends

Forget that tired story

Of betrayal and revenge

I see the Ghost of Culture

With numbers on his wrist

Salute some new conclusion

Which all of us have missed

I cried for you this morning

And I’ll cry for you again

But I’m not in charge of sorrow

So please don’t ask me when

There may be wine and roses

And magnums of champagne

But we’ll never no we’ll never

Ever be that drunk again

The party’s over

But I’ve landed on my feet

I’ll be standing on this corner

Where there used to be a street

DID I EVER LOVE YOU

Did I ever love you

Did I ever need you

Did I ever fight you

Did I ever want to

Did I ever leave you

Was I ever able

Are we still leaning

Across the old table

Did I ever love you…

Was it ever settled

Was it ever over

And is it still raining

Back in November

The lemon trees blossom

The almond trees whither

Was I ever someone

Who could love you forever

Was it ever settled

Was it ever over

And is it still raining

Back in November

The lemon trees blossom

The almond trees whither

It’s Spring and it’s Summer

And it’s Winter forever

Did I ever love you

Does it really matter

Did I ever fight you

You don’t need to answer

Did I ever leave you

Was I ever able

Are we still leaning

Across the old table

Did I ever love you…

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MY OH MY

Wasn’t hard to love you

Didn’t have to try

Wasn’t hard to love you

Didn’t have to try

Held you for a little while

My Oh My Oh My

Drove you to the station

Never asked you why

Drove you to the station

Never asked you why

Held you for a little while

My Oh My Oh My

All the boys are waving

Trying to catch your eye

All the boys are waving

Trying to catch your eye

Held you for a little while

My Oh My Oh My

Wasn’t hard to love you

Didn’t have to try

Wasn’t hard to love you

Didn’t have to try

Held you for a little while

My Oh My Oh My

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NEVERMIND

The war was lost

The treaty signed

I was not caught

I crossed the line

I was not caught

Though many tried

I live among you

Well disguised

I had to leave

My life behind

I dug some graves

You’ll never find

The story’s told

With facts and lies

I had a name

But never mind

Never mind

Never mind

The war was lost

The treaty signed

There’s truth that lives

And truth that dies

I don’t know which

So never mind

Your victory

Was so complete

That some among you

Thought to keep

A record of

Our little lives

The clothes we wore

Our spoons our knives

The games of luck

Our soldiers played

The stones we cut

The songs we made

Our law of peace

Which understands

A husband leads

A wife commands

And all of this

Expressions of

The Sweet Indifference

Some call Love

The High Indifference

Some call Fate

But we had Names

More intimate

Names so deep and

Names so true

They’re blood to me

They’re dust to you

There is no need

That this survive

There’s truth that lives

And truth that dies

Never mind

Never mind

I live the life

I left behind

There’s truth that lives…

I could not kill

The way you kill

I could not hate

I tried I failed

You turned me in

At least you tried

You side with them

Whom you despise

This was your heart

This swarm of flies

This was once your mouth

This bowl of lies

You serve them well

I’m not surprised

You’re of their kin

You’re of their kind

Never mind

Never mind

The story’s told

With facts and lies

You own the world

So never mind

Never mind

Never mind

I live the life

I left behind

I live it full

I live it wide

Through layers of time

You can’t divide

My woman’s here

My children too

Their graves are safe

>From ghosts like you

In places deep

With roots entwined

I live the life I left behind

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BORN IN CHAINS

I was born in chains

But I was taken out of Egypt

I was bound to a burden

But the burden it was raised

Lord I can no longer

Keep this secret

Blessed is the Name

The Name be praised

I fled to the edge

Of the Mighty Sea of Sorrow

Pursued by the riders

Of a cruel and dark regime

But the waters parted

And my soul crossed over

Out of Egypt

Out of Pharaoh’s dream

Word of Words

And Measure of all Measures

Blessed is the Name

The Name be blessed

Written on my heart

In burning Letters

That’s all I know

I cannot read the rest

I was idle with my soul

When I heard that you could use me

I followed very closely

My life remained the same

But then you showed me

Where you had been wounded

In every atom

Broken is the Name

I was alone on the road

Your Love was so confusing

And all my teachers told me

That I had myself to blame

But in the Grip

Of Sensual Illusion

A sweet unknowing

Unified the Name

Word of Words…

I’ve heard the soul unfolds

In the chambers of its longing

And the bitter liquor sweetens

In the hammered cup

But all the Ladders

Of the Night have fallen

Only darkness now

To lift the Longing up

YOU GOT ME SINGING

You got me singing

Even tho’ the news is bad

You got me singing

The only song I ever had

You got me singing

Ever since the river died

You got me thinking

Of the places we could hide

You got me singing

Even though the world is gone

You got me thinking

I’d like to carry on

You got me singing

Even tho’ it all looks grim

You got me singing

The Hallelujah hymn

You got me singing

Like a prisoner in a jail

You got me singing

Like my pardon’s in the mail

You got me wishing

Our little love would last

You got me thinking

Like those people of the past

4.6. Die Songtexte (dt.)

coming soon

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4.7. Die Produzenten

Recorded & Mixed : Jesse E. String

Additional Mixing: Bill Botrell

Mastered at: Marcussen Mastering by Stephen Marcusson

Mix Coordination & Studio Administrations: Ed Sanders, at 7th Street Sound, Los Angeles / California/ USA assisted by Naomi Scully

Production Associate: Kezban Özcan

Contractor: Ivy Skoff

Booklet Design: Michael Petit

Photography: Kezbahn Özcan

4.8. Die Backgroundsängerinnen

Dana Glover, Charlean Carmon, Donna Delory,

4.9. Gratitude

Myoren Yasukawwa, Gento Krieger, Adam, Jessica und Lorca Cohen, Sean Leonard, Iris Hond, Robert Faggen

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5. Sonderveröffentlichungen (Special Editions)

… sind derzeit nicht geplant. In der Warteschleife stehen nocvh ein Live-Album im November sowie eine CD-Box (n.n.)

6. Pressestimmen

Die ersten Pressestimmen fanden in der KW 38 statt:

6.1. Pressestimmen (dt.)

Der FOCUS berichtete quasi als erster in einem kleinen Artikel über Cohens neues Album.

Die STUTTGARTER ZEITUNG folgte am Freitag, dem 19.9.14

Die NEUE ZÜRICHER ZEITUNG sprach vom “Musikaslischen Präsent zum runden Jahrestag”.

6.2. Pressestimmen (internat.)

7. Das/ Die Foto/s

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Das offizielle “Popular Problems” (2014) – Presse Foto von Sony

Foto: Kezban Ozcan

Mit freundlicher Genehmigung von Sony

8. Werbung & Promotion

Zur Bewerbung des Albums wurden zunächst in der KW 38 ene gebaute Anzeige mit dem Foto-Motiv Dominique Issermans aus der “OLd Ideas” – Fotoserie ausgewählt, in das das Album-Cover integriert wurde; sio gesehen in:

GOOD TIMES Nr. 5/ 2014, S. 25v (halbseitig)

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Mit freundlicher Genehmigung von Sony

9. Links zu anderen “Popular Problems” – Seiten

und es wird viele davon geben

10. Social-Media / Facebook

und sie sind wohl nicht alle erfassbar

11. Weitere Quellen & Referenzen

Mit freundlicher Genehmigung von Sony, mit Dank an SAARBRÜCKER ZEITUNG, MANNHEIMER MORGEN, DIE RHEINPFALZ u.a.

12. Dies & Das …

… kommt vielleicht noch

12.1. Newsletter

kommt vielleicht auch noch

12.2. Das Management

Robert Kory, Michelle Rice

13. Tournee-Pläne zu Popular Problems

Er würde gerne, möchte aber noch die Arbeiten am nächsten Album abwarten…

14. Videos

n.n.

15. Interviews

n.n.

16. Many Thanks…

an Hanns Peter Bushoff von SONY und auch Dank für die freundliche Genehmigung von Sony für die genutzten Materialien und Fotos.

n.n.

Last But Not Least…

Dieses Album ist Leonard Cohens ZEN-Meister Kyozan Joshu Sasaki ROSHI (1907-2014) gewidmet, der 2014 107jährig verstorben ist.

back to the

Diskographie und den anderen Songs und Songtexte wie z.b.

The Songs Of Leonard Cohen, 1968 ( CBS 63241)

Songs >From A Room, 1969 (CBS 63687)

Songs Of Love And Hate, 1971 (CBS 69004)

Live Songs, 1973 (CBS 65224)

New Skin For The Old Ceremony, 1974 (CBS 69087)

Greatest Hits/ Best Of, 1975 (CBS 69161)

Death Of A Ladie's Man, 1977 (CBS 86042)

Recent Songs, 1979 (CBS 86097)

Various Positions, 1984 (CBS 26222)

I'm Your Man, 1988 (CBS 460642)

The Future, 1992 (Sony/ Columbia 472498)

Cohen Live - Leonard Cohen in Concert, 1994 (Sony/ Columbia 4771712)

More Best Of, 1997 (4882372)

Field Commander Cohen - Tour of 1979, 2001 (Columbia CK 66210)

Ten New Songs, 2001 (Columbia 501202 2)

The Essential Leonard Cohen, 2002 ( Columbia 497995 1)

Dear Heather, 2004 (Columbia 5147682)

Blue Alert, 2006 (Columbia 88697 08808 2)

Live in London, 2009 (Columbia 88697 - 40502-2)

Greatest Hits, 2009 (88697581772)

Live At The Isle Of Wight Festival 1970, 2009(Columbia 88697579162)

Old Ideas, 2012 (Columbia: Smi Col (Sony Music)

ASIN: B0067LY4WG )

or

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